באמת שהמתכון הזה הוא אחד האהובים עליי ביותר, לא רק שהוא קל לאללה ויחסית מהיר להכנה, הוא מרשים, בריא ועשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים, פחמימות טובות וחלבון!

הפוקאצ’ה יוצאת פריכה ונימוחה, מתוקה ומלוחה… ובאמת האתגר היחיד הוא לא לטרוף את כולה בבת אחת! 🙂

הבטטה היא אחד הירקות העשירים ביותר ברכיבים תזונתיים. היא מהווה מקור טוב לפחמימות ומכילה כ-20 ויטמינים ומינרלים. הבטטה עשירה במיוחד בבטא קרוטן וויטמין A, ויטמינים מקבוצה B, במינרלים אשלגן, מגנזיום וברזל ובנוגדי החמצון החשובים ויטמין C וויטמין E.

חשוב לדעת : שיבולת שועל* היא פחמימה עשירה במקורות חלבון המספקים לגוף אנרגיה וקלוריות בעלת ערך גליקמי נמוך.

* לנמנעים מגלוטן : שיבולת שועל באופן טבעי היא ללא גלוטן אך עבור צליאקים ורגישים קיים חשש לזיהום משני כיוון שחיטה ושעורה גדלות זו לצד זו במקרים רבים. 

למתאמנים שביננו הערך הגליקמי הנמוך של השיבולת שועל תורם לשריפת שומנים במהלך הפעילות הגופנית, מסייע לתהליך עיכול איטי ומעניק לשריר את האנרגיה לה הוא זקוק כדי ליצור אימון אפקטיבי.

באופן כללי – שיבולת שועל משביעה מאוד ומומלצת להיות חלק מכל דיאטה.  

אחרי האפייה, את הפוקאצ’ה אפשר לפרוס לפרוסות, לשמור במקפיא ולחמם בטוסטר. 

זה תחליף מעולה למי שרוצה להפחית גלוטן מהתפריט…

משביע ומנחם 🙂 

בתיאבון! נשמח לשמוע איך יצא לכם… 

רכיבים : 

  • 500 גר’ בטטה אפוייה – כ3 בטטות בינוניות
  • 3 כוסות קמח שיבולת שועל – ניתן לטחון בבלנדר פתיתים
  • 1 כף אבקת אפייה ללא אלומיניום
  • 1 כפית מלח אטלנטי
  • 3 כפות שמן זית
  • מי מלח : כפית מלח מומסת ב¼ כוס מים חמימים 

הכנה :

  • לאפות את הבטטות בשלמותן על מצע מלח גס 30 דק’ על 200 c
  • לרוקן את תכולת הבטטה מהקליפה
  • בקערה גדולה לערבב את הקמח, מלח ואבקת אפייה
  • להוסיף לקמח את הבטטה האפוייה וכף 1 שמנ’ז וללוש עד אשר מתקבל בצק אחיד
  • על גבי תבנית התנור עם נייר אפייה למרוח כף שמן נוספת, ולהניח את הבצק
  • לרדד בעזרת ידיים רטובות את הבצק לעובי הרצוי (1- ½ ס”מ + -) ולעשות גומות באמצעות שתי אצבעות
  • בעזרת כף למזוג את מי המלח שיחדרו לגומות, ולהוסיף מעל את כף השמן השלישית.
  • *לאפות כ -20 דק’ או עד שמשחים, בתנור שחומם מראש על 180 C*
  • זהו! להוציא להגיש לפרוס או לבצוע – בתיאבון!!! 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אפשרי לעשות גם עם בטטות שבושלו? או רק אפויות??

    1. היי תאיה, אפשר עם בטטות אפויות או מאודות. לא עם כאלו שבושלו במים…כדי שלא יהיה להן נוזלים עודפים.

  2. הי, איפה משיגים אבקת אפיה ללא אלומניום? תודה

    1. לאחר בדיקה עם טכנאית מזון, כל אבקות האפיה בארץ הן ללא אלומיניום

      1. טוב לדעת תודה!

  3. יצא מעולה!! תודה 🙂

    1. איזה כייף בתיאבון יעל! 🙂

  4. כמה זמן ללוש? אני שלה עם הידיים וזה דביק בלבד
    הוספתי קמח וזה עדין נשאר דביק,לא ממש יכולה לרדד
    אני חדשה ממש בתחום אז מתנצלת שאני נשמעת קלולס
    אשמח לעזרה

    1. היי שחר,
      אכן הבצק בטטה הוא מעט דביק יותר מבצק רגיל
      הכמויות המדויקות במתכון אמורות לתת לך בצק שקל לעבוד איתו, אם שמת יותר בטטה מכפי שרשום, הוסיפי עוד קמח. אין צורך במכונה אני לשתי בידיים זה אמור להיות פשוט.
      תרגישי חופשי לשאול בשביל זה אני כאן 🙂

  5. היי אני חדשה באפיה ואשמח לדעת כמה זמן אני לשה עם הידיים(אין לי מכונה)
    נראה ששמתי יותר בטטות מקמח והוספתי עוד כוס קמח אבל עדיין הבצק רך ודביק.
    אשמח להכוונה

  6. היי אפשר לשים קמח רגיל? תודה

    1. היי דנה לא ניסיתי אבל אני מאמינה שכן:)

  7. מה היתרון של אפיית הבטטות על מצע מלח גס?

    1. כך הן מתבשלות בתוך המיצים של עצמן והטעם הוא עשיר וחזק והמרקם משגע:)

כתיבת תגובה

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות